Betaling av medlemsavgift
Som informert om tidligere, så har Nittedal IL gått over til idrettens nye løsning for medlemsregistrering og utsending av medlemsavgifter og treningsavgifter. Det startet ikke bra, med en feil i systemet som gjorde at alle medlemmene våre fikk veldig mange e-poster om «uoppgjort betalingskrav» tirsdag den 4.mars.
Det har kommet mange spørsmål om brukeren selv må registrere seg på Min idrett for å betale sin regning, det må de. Lenger ned i denne beskjeden finner du forklaringen på hvordan dette gjøres. Det er veldig viktig at alle medlemmer gjør denne jobben, da dette er systemet vi må bruke fra nå av. For de fleste av dere vil handlingen «glemt brukernavn eller passord» være mest aktuellt for å komme i gang.
Flere har reagert på at Buypass må brukes for å betale regningen, det må du ikke. Når du går inn på din profil og velger «handlekurv» som ligger til høyre på skjermen, finner du et PDF-ikon til høyre for summen du skal betale. Når du trykker på den kan du lagre eller printe ut regningen. På regningen står det et KID-nummer, beløp og kontonummer som gjelder for din regning. Denne kan du bruke til å betale din regning på vanlig måte i din nettbank.
Vi har kontaktet Norges Idrettforbund og bedt dem vurdere en løsning som gir oss en mulighet til å legge med regningen direkte i e-posten ved neste utsending. Om dette blir tatt til etterretning vet vi ikke enda.
Nittedal IL beklager at våre medlemmer får merarbeid med dette, men vi håper og tror at når alle har registrert seg på Min idrett, vil dette systemet være greit for de fleste.
Her følger brukermanual for registrering på Min idrett:
Registrere ny bruker?
Dersom du ikke har en Min idrett-bruker, kan du registrere deg ved å benytte linken Ny bruker? I denne linken finner du video som forklarer deg hvordan du registrerer deg som ny bruker av Min idrett (krever at du har høytaler på din PC) Klikk på denne lenken: http://www.youtube.com/watch?v=onedaTnpX_Q
NB! Dersom du har fått et betalingskrav fra din klubb med lenke til Min idrett, har du allerede en bruker registrert i Min idrett, og du skal da IKKE opprette en ny bruker – se da neste punkt om glemt brukernavn/passord.
Glemt brukernavn eller passord?
Dersom du har glemt brukernavn/passord, eller du ikke har mottatt dette tidligere, kan du bruke funksjonaliteten for utsendelse av brukernavn og nytt passord fra forsiden på Min idrett. Denne finner du oppe til høyre hjørne, under Glemt brukernavn/passord? Hvis din e-postadresse er registrert vil du få tilsendt brukernavn og passord som er registrert på denne adressen. Er ikke e-postadressen i bruk lenger og du ønsker å endre den registrerte adressen, sender du en e-post til support@idrettsforbundet.no.
Får ikke logget inn?
Dersom du ikke får logget inn med brukernavnet og passordet du har mottatt, vil du få følgende melding etter fem forsøk: ”Kontoen er blokkert pga for mange ugyldige påloggingsforsøk. En e-post med instruks for å låse opp kontoen er sendt til registrert e-postadresse.” Det betyr at profilen din er deaktivert av sikkerhetsmessige årsaker. Følg instruksene i e-posten du mottar, og forsøk så å logge inn på nytt. Dersom du likevel ikke får logget inn, kan du sende en e-post til support@idrettsforbundet.no eller ringe 03615 for å få hjelp.